De bergen in - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Maurienne, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu De bergen in - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Maurienne, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu

De bergen in

Door: martin houdijk

Blijf op de hoogte en volg M.G.C.

07 Juni 2018 | Frankrijk, Saint-Jean-de-Maurienne

Vandaag gaat het gebeuren, we gaan de bergen in.
Gerard en ik hebben wederom onze ochtend gymnastiek gedaan, dus we kunnen fris en fruitig vertrekken uit Lons de Saunier richting Saint Jean de Maurienne, aan de voet van de Calibier.
We hebben twee bultjes voor de boeg vandaag, Col du Glandon (1924 mtr) en Col de la Croix de Fer.
Onderweg komen we een onheilspellend bord tegen met daarop aangegeven dat de Galibier en Iseran zijn afgesloten.
In Saint-Jean-de-Maurienne aangekomen, was dan ook de teleurstelling groot, dus maar een klein biertje genomen.
De Fiets van Marcel is door de locale fietsenmaker nog even nagekeken (bleek de fietsenmaker van Joop Zoetenmelk geweest te zijn)
Het diner was dit keer een Italiaan te worden voor de nodige koolhydraten, hier ontmoeten we een nederlander die aangaf dat hij ondanks dat he Calibier dicht was hij er toch over is gefietst.
Nou opluchting bij onze helden, we gaan er toch over werd besloten.
Ander hadden ze een eind moeten omrijden.
Voldaan kropen we weer onder de klamme lappen.