nog wat bergen - Reisverslag uit Jausiers, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu nog wat bergen - Reisverslag uit Jausiers, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu

nog wat bergen

Door: martin houdijk

Blijf op de hoogte en volg M.G.C.

09 Juni 2018 | Frankrijk, Jausiers

Na een geweldige dag gisteren, vandaag erg druk bij het ontbijt voor onze helden, grote rijen bij het ontbijt, pffffff
Geer en ik sliepen wat uit, waarna we weer onze ochtend oefeningen deden om rustig naar het ontbijt te gaan, waar het heerlijk rustig was, hi hi hi
Na wat boodschappen gedaan te hebben bij de buurtsuper zijn wij ook op weg gegaan.
vandaag staan de Col d,Izoard ( 2361 mtr ) en de Col de Vars ( 2110 mtr ) op het programma.
Boven op de top van de Izoard is vorig jaar nog de Tour de France aangekomen (zie foto)
Vandaag afgesproken om op de afdaling en een place with a view de lunch te gebruiken.
Nou das gelukt, werkelijk een geweldig uitzicht hadden we in de zon in een bocht, hier bleek dat onze helden in top conditie zijn.
Ze haalde de een na de ander eruit, er haakte ook wel wat mensen af.
Na de lunch zijn we richting Jausiers gereden.
Ons hotel had op de site opmerkingen over de gastvrouw met uitroep tekens.
Nou dat wilde wel een zien, nou we kwamen er gauw achter waarom de vraagtekens waren, ietwat oudere dame met krome rug.
Maar niet getreurt, gauw maar klein biertje besteld, op het terras langs de weg gaan zitten, en bij aankomst van de fietsers stonden de biertje net op tafel.
Nog maar een biertje, Geer ging even liggen (was er aan toe) nog maar een biertje, nog hik maar een biertje hik.
Het hotel was inclusief diner, was best lekker.
Na afloop kregen we een suikerklontje uiut een locaal drankje lepelen, zo dan die was sterk, pfffffff
Nog even een afvond wandeling gemaakt en naar onze bedjes gegaan.

• 14 Juni 2018 - 18:56

Gerard:

Het is erg leuk om ons reis verslag terug te lezen . Het was inderdaad een geweldige trip