Het gaat toch nog lukken - Reisverslag uit Briançon, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu Het gaat toch nog lukken - Reisverslag uit Briançon, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu

Het gaat toch nog lukken

Blijf op de hoogte en volg M.G.C.

08 Juni 2018 | Frankrijk, Briançon

Vandaag hebben we weer een gezamenlijk ontbeten, de fietsers vertrekken iets later zodat het wat warmer is als ze de cols over gaan.
Vandaag staan de volgende bergen op het programma.
Col du Telegraphe ( 1566 mtr )
Col du Galibier ( 2642 mtr )
Col du Lautaret ( 2058 mtr )
We hadden afgesproken op de top van de Col du Lautaret, hieraan gekomen zaten da mannen binnen in het restaurant al op ons te wachten met warme chocolade.
Hier hoorde we de geweldige verhalen van de aanwezige sneeuw e.d.
Op de parkeerplaats nog even wat gegeten met elkaar en de weg werd weer vervolgt naar Briancon.
Hier hadden we een vierpersoons kamer (een twijfelaar en een stapelbed) gevonden voor weinig.
De barman moest de biervoorraad eerst aanvullen om onze dorst te lessen.
Gedobbeld om de bedden en Geer en ik in de twijfelaar, Gijs onder en Marcel boven in het stapelbed.
Het was erg druk, en waren heeeeeeel veel fietsers in ons hotel.
Zijn na een hapje eten nog even naar de bar gegaan, daar nog even twe potjes Pool biljard gespeeld onder het moto van Gijs, alles hard spelen.
Eindstand Gijs-Marcel 1 en Gerard-Martin 1, een mooi gelijke stand.
Nog afzakketje genomen, heerlijke whisky voor Geer en wij maar een klein biertje en op naar onze bedjes