Op naar de bergen - Reisverslag uit Vions, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu Op naar de bergen - Reisverslag uit Vions, Frankrijk van M.G.C. Houdijk - WaarBenJij.nu

Op naar de bergen

Door: martin houdijk

Blijf op de hoogte en volg M.G.C.

06 Juni 2018 | Frankrijk, Vions

Vandaag vertrokken uit Lons.
Nog een dagje en dan gaan we echt de bergen in.
Gerard en ik hebben weer de achtervolging ingezet om samen de lunch te gaan gebruiken met de mannen.
Dit gebeurde op 3 km van Echallon, op het menu stond pompoensoep al la Gerard.
Met volle buikjes zijn de stoere fietsers vertrokken.
Gerard en ik ook weer vertrokken richting Aux-les-Bains.
Na onderling overleg besloten iets eerder een hotel te zoeken.
Maar aangekomen bij het uitgezochte hotel bleek deze gesloten (die fransen sluiten ook maar alle op de meest vreemde momenten)
Gerard niet voor een gat te vangen, sprak een plaatselijke schone aan of er niet een mooi plekkie in de buurt te vinden was voor vier knappe mannen.
Nou er zou in Vions een Chambres d Hotels Gites *** zijn, het is een top locatie in de middel of noware.
Rustige plek met als enig nadeel een langsrazende trein van tijd tot tijd.
Mooie tuin aan de achterzijde met daar op een Jeu de Boille gedeelte.
Hier zou de interne competitie tot een hoogtepunt komen.
Eerst maar wat eten aan het lac Leman.
Zoals jullie op de foto kunnen zien echt een top locatie.
Heerlijk eten en de Houdijken gaan aan de steak tartare.
Na het eten een wandelingetje om de benen wat te strekken, en op naar de ontknoping van de Jeu de Boille.
Onder het genot van een flesje wijn is de beslissing uiteindelijk in het voordeel van Gijs uitgevallen.
Het donker viel in we dus zijn we maar onder de wol gekropen.